| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
DeeJam

|
Skrivet: Lör 12 Mar 2005, 17:19 Rubrik: Krönika: Känslan av ett Krang |
|
|
Höjdpunkten med Krangparty är när det är dags för visningen av alla bidrag som kommit in till dom olika tävlingarna. Spelturneringarna är sedan länge avgjorda, folk är inställda på en lång härlig sista natt och morgon för att suga i sig så mycket som möjligt av atomsfären - det är ändå ett års väntan till nästa evenemang.
Jag kommer så väl ihåg Krangparty act 7. Mina minuter inne i B-hallen var lätträknade och jag hade inte spenderat en minut framför en dator eftersom jag hela tiden jobbade i kiosken. När det väl var dags för compovisning sprang jag in till hallen, tog en stol och placerade mig längst fram bland alla andra förväntansfulla. Jag minns att jag rös i hela kroppen av välbehag när bidrag spelades upp och besökarnas spontana applåder och hurrop skapade en härlig atmosfär.
Breakdance KUC under Krangparty 10
Det var vårt första evenemang utanför Folkets Hus i Söråker. Krangparty hade mer än fördubblats i storlek och det kändes mäktigt. Personligen tycker jag detta var vårt bästa evenemang hittills, mycket tack vare att besökarna denna gång verkligen var med på noterna. Norsk kareoke nådde här sin höjdpunkt och vår version av "Vem vill bli miljonär", "Bli lite tät" var bland det roligaste jag sett. Vad svarar man på frågor som "Hur stor är en ftp" och "Vilken färg är brunt?" Självklart spelade det inte så stor roll vad dom tävlande svarade - ibland fanns det inget alternativ som var rätt...
Och så var det ju det här med den sista natten. Allt är avklarat, schemat är tomt. Jag vet inte hur det hela startade men av tradition så är det här vi kör maraton i KUC och trötthumor. Krangcrew kör tävling på tävling, besökarna invaderar scenen och bjuder på sig själva på ett sätt man bara kan göra när man är trött. Här minns jag med glädje fjolårets evenemang; invasionen av ett gäng med sopsäckar som snabbt fick namnet "Black Turtles" och herr Göte som höll låda i timmar på scenen iklädd morgonrock och kalsonger. Mer sådant vill jag ha! För er som varit på Krangparty vet ni precis vad jag pratar om - för er andra finns en knapp som det står "Biljetter" på i menyn.
Orsaken till den här "krönikan" är att jag i morse fick för mig att bara lira musik från våra tävlingar på Krangparty - och vilken musik sedan! Fan, det är inga dåliga bidrag vi har fått in genom åren! Jag tog och gjorde en liten "Krangparty top 5" som det känns just nu.
1. Solarkids - Silence [ladda hem]
Den blir liksom bara bättre och bättre hela tiden. Gör sig rätta på ett riktigt rejält PA.
2. Sector7seven - Dont follow the stream [[url=http://ftp.krangparty.se/pub/krangparty/krangparty-8/compo/music/mp3/7.ricard%20jensen%20(sector7seven)%20don't%20follow%20the%20Stream.mp3]ladda hem[/url]]
Man behöver inte vara krangpartybesökare för att känna igen den här låten. Regerar på alla fjortisförefester (inte för att jag går på sånna...).
3. Shanona - Never gonna be [ladda hem]
Gör mig glad helt enkelt. Roligt med musik som inte är ren datamusik.
4. Anders Lundqvist - Mission to the stars [ladda hem]
Skulle lika gärna kunna vara nummer ett. Så kultförklarad. Trackad musik när den är som bäst. Från act 7.
5. Tommy Rehn - Stop now stranger [ladda hem]
Refrängen gör hela låten.
Så nu har jag skrivit av mig lite, kanske du vill skriva av dig i forumet? _________________ "If you need help with your Linux box, find a Slackware user. A Slackware user is more likely to fix the problem than a user familiar with any other distribution." - Distrowatch.com
Senast ändrad av DeeJam den Fre 15 Apr 2005, 14:12, ändrad totalt 5 gånger |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
DeeJam

|
Skrivet: Lör 19 Mar 2005, 20:11 Rubrik: |
|
|
Hoppas det är finsk mentalitet på forumet; är dom tysta har dom inget att invända. _________________ "If you need help with your Linux box, find a Slackware user. A Slackware user is more likely to fix the problem than a user familiar with any other distribution." - Distrowatch.com |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Grothich

|
Skrivet: Lör 19 Mar 2005, 22:45 Rubrik: |
|
|
tyckte den va skitbra jag!
har inte bara hunnit läst den!
bra gjort! _________________ Magnus Groth
Http://www.slusk.nu/ |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Bimo
|
Skrivet: Mån 21 Mar 2005, 02:14 Rubrik: |
|
|
Tyckte den var riktigt bra. Årets krang blir mitt fjärde och trots resandet så kan jag lugnt säga att det är en av årets absoluta höjdpunkter, få ställen där jag gillat stämningen så mycket som på krang... _________________ *** Gentlemen - Start your modems *** |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Xevur
|
Skrivet: Tis 22 Mar 2005, 17:51 Rubrik: |
|
|
Känslan av ett krang, Kan den beskrivas?
Är ingen Old School i ämnet "krang" men har haft turen att åtminstonde få uppleva 1- Act 10.
Fick verkligen gåshurd å rysningar längs ryggraden av att läsa denna krönika. Götes illdåd på scenen å Black Turles attacken var ju bara extremt jobbiga. NEJ? LAN HUMOR! DET VAR UNDERBART!
vet inte hur ni gör för att klara er, men jag har på alla mina skolböcker skrivit ett schema. som jag kryssar på dag för dag! Julkalendern? hä sug r_v. Julafton är typ nåt gammalt som man bara måste ha. KRANG DÄRIMOT! OJ OJ OJ!
COUNT ME IN!
(Får fan erektion :$)  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
twomas
|
Skrivet: Mån 02 Maj 2005, 02:58 Rubrik: Vill hävda |
|
|
Att "Speedload - Strange" är den låt som direkt får mig att tänka och visualisera krang/strange =) _________________ "Bonito" |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|