| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
tajson Krangcrew

|
Skrivet: Fre 22 Feb 2008, 07:20 Rubrik: Krangparty XX |
|
|
Massvis med personer har frågat oss om när nästa Krangparty kommer att arrangeras och vi vill härmed delge en del av vad vi kan i det ämnet.
Vi har ännu inte bestämt något datum, eller ens vart vi kommer att befinna oss (även om vi vet till 99% vill vi inte avslöja detta än). I och med det så förstår ni säkert att vi inte planerar ett vanligt Krangparty, och så är fallet. Vi vill med nästa Krangparty åter igen backa tillbaka till där vi började, det vill säga återgå till ett gemytligt och jordnära evenemang med tyngdpunkt på det vi alltid har gjort bäst (och varit först med) - ren, sjuk och helt underbar underhållning!
Innan ni börjar analysera sönder detta vill vi påpeka att detta är någonting vi vill göra av den anledning att vi älskade Krangparty som det var innan det hette Krangparty, och att Krangparty som det har utvecklats sedan vi flyttade till Gärdehovskomplexet inte är övergivet. Krangparty i sin nuvarande form är och består även i framtiden. Vi kommer att fortsätta att arrangera Krangparty i den form vi gjort sedan vi flyttade in i Nordichallen även i framtiden.
Ni har fortfarande chansen att verkligen påverka hur ni vill ha Krangparty så vi lyssnar och diskuterar gärna era synpunkter här och nu. Ris och ros, hit it! _________________ I may disagree with what you have to say, but I shall defend to the death your right to say it - Voltaire
www.krangparty.net - ftp.krangparty.net |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
pzhukke
|
Skrivet: Fre 22 Feb 2008, 12:43 Rubrik: |
|
|
Oj!
Detta var värkligen någonting man har väntat på!
Ja, jag själv skulle tycka det vore kul om ni hade fler aktiviteter man kunde vara med på, mera KUC liknande saker ungefär
Och mer underhållning skulle vara underbart!
Men ärligt talat så såg jag inget fel alls i förra KP, jag tyckte det var roligt som det var, men eftersom min fantasi är som en sten så vet jag inte vad man kan göra mer som lyfter hela underhållningsnivån till ett klimax!
Men jobba på det, KUC är förhoppningsvis någonting ni kommer ha kvar i alla fall!
//Eric _________________ Keep on dreaming until your dreams come true! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
twomas
|
Skrivet: Fre 22 Feb 2008, 15:25 Rubrik: |
|
|
Hur nästa KP än formar sig så tror jag det kommer lika stor succé som vanligt.
Här är några saker jag kan lufta mig med:
#Banta gaming sidan. Arrangera turneringar men låt inte dem komma i överhand. Demoscenen är det bästa med KP och det absolut roligaste, det är väl också kärnan i det hela ur Strange/KP?
#Scenen i övrigt ska utnyttjas maximalt, massor med KUC, gäster, gympa, samt gnugga fram nya idéer.
#Arrangemang utomhus! Vi har inte glömt alla knasiga tävlingar.
#Max/Frasses har varit kanon!
#Det ska vara galet....galet och kul!
Jaja, det var bara något jag hade inom mig.  _________________ "Bonito" |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Speedload
|
Skrivet: Ons 27 Feb 2008, 01:24 Rubrik: |
|
|
I second twomas på precis allting.
Man kan ha skoj utan att gejma också, eller inte fokusera på det åtminstone. Det finns mycket annat skoj man kan göra med en dator.
Se till att ha pre-krang tävlingar eller sånt som folk måste förbereda sig för innan på ett eller annat sätt. Brukar alltid bli skoj.
Behövs det hjälp med någon form av material så kan jag gärna hjälpa om jag kan slita mig iväg ifrån livet ett tag emellanåt.
Tycker detta låter superlovande! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
merix
|
Skrivet: Fre 29 Feb 2008, 15:32 Rubrik: |
|
|
| Är man inte ute efter att locka så mycket folk som möjligt kan man gå tillbaka och skippa speldelen helt och köra ett party för demo, ljud och bild folk som jagar en helg underhållning. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
MasterMike
|
Skrivet: Sön 02 Mar 2008, 14:18 Rubrik: |
|
|
som speedload sa: jag håller med twomas på alla punkter.
Man är lite som en trogen hund gällande Krangparty, dit SKA man vilket fall som helst =)
Minns en gång på "gamla goda tiden" då jag kom 1:a på "brunaste låten" med en James Brown "cover" =P (tror det var första gången brunaste låten tävlingen togs i bruk...eller?)
Var på "Strange" iaf.. _________________ "Let´s do like the sheppard and get the flock outta here!" |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
oRMJAEVEL
|
Skrivet: Sön 02 Mar 2008, 19:09 Rubrik: |
|
|
Vet ni om Krangparty kommer hållas i år? Är grymt sugen!!
Jag hoppas på att det blir innan sommarlovet iaf, Har inga synpunkter direkt. Jag blir bara glad om det blir av över huvudtaget!
Mvh oRM! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
DeeJam

|
Skrivet: Ons 05 Mar 2008, 14:47 Rubrik: |
|
|
| oRMJAEVEL skrev: | | Vet ni om Krangparty kommer hållas i år? |
Det ska mycket till för att det inte ska bli ett Krangparty år 2008.
| oRMJAEVEL skrev: | | Jag hoppas på att det blir innan sommarlovet iaf. |
Som sagt, datum är ej bestämt men vi har några datum som vi jobbar på. Vi återkommer när vi har det spikat. Tyvärr har vi lagt ner energi på datum som av olika anledningar har fått strykas och därmed har vi fått börja från noll igen. _________________ "If you need help with your Linux box, find a Slackware user. A Slackware user is more likely to fix the problem than a user familiar with any other distribution." - Distrowatch.com |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
MasterMike
|
Skrivet: Tor 06 Mar 2008, 22:17 Rubrik: |
|
|
...men det är fortfarande planerat att vara på månen right?
=) _________________ "Let´s do like the sheppard and get the flock outta here!" |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
oRMJAEVEL
|
Skrivet: Fre 07 Mar 2008, 23:41 Rubrik: |
|
|
| DeeJam skrev: | | oRMJAEVEL skrev: | | Vet ni om Krangparty kommer hållas i år? |
Det ska mycket till för att det inte ska bli ett Krangparty år 2008.
| oRMJAEVEL skrev: | | Jag hoppas på att det blir innan sommarlovet iaf. |
Som sagt, datum är ej bestämt men vi har några datum som vi jobbar på. Vi återkommer när vi har det spikat. Tyvärr har vi lagt ner energi på datum som av olika anledningar har fått strykas och därmed har vi fått börja från noll igen. |
Tack för att du redde ut detta för mig
Ser mycket fram emot nästa Krangparty! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
majsish
|
Skrivet: Tor 13 Mar 2008, 21:37 Rubrik: Krangparty XX |
|
|
Äntligen är det eftertraktade forum inlägget här
Satt och funderade ett tag efter att ha läst inlägget ca 5 ggr.
Synpukt: Mindre ståhej runt gaming delen och ladda på rikligt med underhållning/KUC + den sköna spel/nöjes hörnan.
Simpelt: jag instämmer med twomas
I överlag har jag stortrivts på dom senaste tre Krangparty.
Sitter spänd och inväntar datum release (:
The future human awaits to be able to go home to KP! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
DeeJam

|
Skrivet: Fre 14 Mar 2008, 23:21 Rubrik: |
|
|
| MasterMike skrev: | ...men det är fortfarande planerat att vara på månen right?
=) |
Det är såååå 1969. _________________ "If you need help with your Linux box, find a Slackware user. A Slackware user is more likely to fix the problem than a user familiar with any other distribution." - Distrowatch.com |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
MasterMike
|
Skrivet: Lör 15 Mar 2008, 03:29 Rubrik: |
|
|
| DeeJam skrev: | | MasterMike skrev: | ...men det är fortfarande planerat att vara på månen right?
=) |
Det är såååå 1969. |
meh!
Kan vi inte fira nästa krang med en turnering i brunaste låten?
typ bäst av 7 eller nått =) _________________ "Let´s do like the sheppard and get the flock outta here!" |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Luggen
|
Skrivet: Fre 04 Apr 2008, 18:28 Rubrik: |
|
|
Finns det någon uppdatering på vad som händer?  _________________ //Luggen, I will be there! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
oRMJAEVEL
|
Skrivet: Mån 07 Apr 2008, 21:46 Rubrik: |
|
|
| Luggen skrev: | Finns det någon uppdatering på vad som händer?  |
Hoppas Hoppas Hoppas  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
DeeJam

|
Skrivet: Lör 12 Apr 2008, 16:26 Rubrik: |
|
|
| MasterMike skrev: | | Kan vi inte fira nästa krang med en turnering i brunaste låten? typ bäst av 7 eller nått =) |
Så brun. _________________ "If you need help with your Linux box, find a Slackware user. A Slackware user is more likely to fix the problem than a user familiar with any other distribution." - Distrowatch.com |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
SpikeeeN
|
Skrivet: Ons 16 Apr 2008, 22:17 Rubrik: |
|
|
| Come on, lite info nu.. det börjar dra ihop sig mot sommaren och som ni själv sagt "det är dödsdömt att ha ett krangparty på sommaren" och jag skulle bli tokig om det vart efter sommaren. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
DeeJam

|
Skrivet: Tor 17 Apr 2008, 10:57 Rubrik: |
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=Py_yTWe2rZw _________________ "If you need help with your Linux box, find a Slackware user. A Slackware user is more likely to fix the problem than a user familiar with any other distribution." - Distrowatch.com |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Smoogy
|
Skrivet: Sön 20 Apr 2008, 20:20 Rubrik: |
|
|
g0g0! Vill att det ska hända lite saker nu! _________________ Wake up and face me! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
DeeJam

|
Skrivet: Ons 23 Apr 2008, 00:31 Rubrik: |
|
|
Jag kan bara beklaga att vi inte kan ge er mer info. Vi har lärt oss oss att inte gå ut med information som vi inte kan stå bakom till 100%. Det är bättre att inte säga någonting alls än att säga hälften.
Information kommer att komma. Den som väntar på något gott - väntar alltid för länge.  _________________ "If you need help with your Linux box, find a Slackware user. A Slackware user is more likely to fix the problem than a user familiar with any other distribution." - Distrowatch.com |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
MasterMike
|
Skrivet: Ons 23 Apr 2008, 00:42 Rubrik: |
|
|
Jag kan iaf gå ut med att jag kommer vara på nästa krang, är inte det en stor nyhet iaf? =P _________________ "Let´s do like the sheppard and get the flock outta here!" |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
joby
|
Skrivet: Sön 27 Apr 2008, 14:29 Rubrik: |
|
|
| Jag väntar! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Bimo
|
Skrivet: Fre 23 Maj 2008, 10:34 Rubrik: |
|
|
Börjar kännas som att krangparty är ett avslutat kapitel. Riktigt trist, man har lite fina minnen därifrån... _________________ *** Gentlemen - Start your modems *** |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Zpnk
Blev medlem: 15 Juli 2003 Inlägg: 3 Från: Sundsvall [numer Gävle]
|
Skrivet: Fre 23 Maj 2008, 13:56 Rubrik: |
|
|
Yoyoyo... se till att jag får komma hem o lana då  |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
MasterMike
|
Skrivet: Mån 09 Jun 2008, 18:16 Rubrik: |
|
|
ett förslag till nästa krang:
Scene triathlon:
Gren1: Fastmusic tävling där man har 1 timma på sig att skapa en låt med ett tema (som man får reda på då tävlingen startar såklart)
Gren2: FastGraphic - Samma regler som ovan fast bästa bilden vinner istället
Gren3: Fast musicvideo - De som tävlar får en filmsekvens att klippa och redigera samt lägga till musik av eget val (eftersom det kanske innebär copyrightproblem, använd tidigare musikbidrag eller något?)
Gärna seriösa bidrag med! =)
sedan kan ju dessa förslag vara individuella tävlingar istället för "triathlon" med. _________________ "Let´s do like the sheppard and get the flock outta here!" |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|